Informace podle zákona č. 106/1999 Sb.

1.Název
Pražská plynárenská, a.s.

2.Důvod a způsob založení
Společnost založena v prosinci roku 1993 jako akciová společnost, zabývající se primárně obchodováním s plynem a elektřinou. Zakladatelská smlouva je dostupná ve Sbírce listin obchodního rejstříku na

https://or.justice.cz/ias/ui/vypis-sl-detail?dokument=14623059&subjektI….

3.Organizační struktura
viz. http://www.pphas.cz/files/diagram_vlastnicke_truktury_koncernu_PPH.pdf

4.Kontaktní údaje
Tel.: 800 134 134

Kontaktní poštovní adresa:
Pražská plynárenská, a.s.,
Národní 37/38, 110 00 Praha 1

Adresa pro osobní návštěvu:
Pražská plynárenská, a.s.,

podatelna společnosti:
Národní 37/38, 110 00 Praha 1

               

Úřední hodiny (pro osobní návštěvu):

  • Po 7 - 15:30
  • Út 7 – 15:30
  • St 7 – 15:30
  • Čt 7 – 15:30
  • Pá 7 – 13:00

Úřední hodiny slouží výhradně k ústnímu podání žádosti (stížnosti, odvolání) případně osobnímu vyzvednutí poskytované informace.

Adresa internetové stránky:
www.ppas.cz

Adresa e-podatelny:
ID datové schránky: au7cgsv
e-mail: zadost@ppas.cz

5. Platby – viz Sazebník

Československá obchodní banka, a.s.
č. účtu 916 780 043/ 0300
VS 500
KS 558

6.IČ – 60193492

7.DIČ – CZ60193492

8.Dokumenty

Zakladatelské dokumenty společnosti dostupné ve Sbírce listin OR na https://or.justice.cz/ias/ui/vypis-sl-detail?dokument=14623059&subjektI….

Rozpočet – účetní doklady společnosti jsou dostupné v rámci výročních zpráv na https://www.ppas.cz/o-nas/vyrocni-zpravy.


9.Žádosti o informace

Žádost o informace lze podat:

  •     ústně na adrese pro osobní návštěvu v úředních hodinách,
  •     písemně na kontaktní poštovní adrese,
  •     prostřednictvím sítě elektronických komunikací – zadost@ppas.cz
  •     datovou schránkou, ID datové schránky: au7cgsv

Pro podání žádosti není stanoven žádný formulář. Žádost však musí obsahovat tyto náležitosti:

  •     subjekt, kterému je žádost určena,
  •     uvedení, že se žadatel domáhá informace dle zákona č. 106/1999 Sb.,
  •     fyzické osoby: jméno a příjmení, datum narození a adresa trvalého pobytu nebo pro doručování,
  •     právnické osoby: název, IČO, sídlo nebo adresa pro doručování,
  •     elektronická žádost musí být podána prostřednictvím elektronické adresy podatelny, pokud ji subjekt zřídil.
  •     Pokud žádost nesplňuje obsahové náležitosti není žádostí dle ZSPI a subjekt o tom žadatele vyrozumí do 7 dnů.

Lhůta pro vyřízení žádosti o informace je 15 dnů ode dne přijetí žádosti nebo od doplnění žádosti. Lhůta 15 dnů může být prodloužena nejvýše o 10 dní pouze z následujících důvodů:

  •     vyhledání a sběr požadovaných informací v jiných úřadovnách, které jsou oddělené od úřadovny vyřizující žádost,
  •     vyhledání a sběr objemného množství oddělených a odlišných informací požadovaných v jedné žádosti,
  •     konzultace s jiným povinným subjektem, který má závažný zájem na předmětu žádosti.

O prodloužení lhůty a důvodech prodloužení musí být žadatel informován, a to ještě před uplynutím lhůty k jejímu vyřízení.


10. Příjem dalších podání

Stížnost může žadatel podat stejným způsobem jako žádost, tj. ústně, písemně atd., pokud:

    nesouhlasí se způsobem vyřízení žádosti,
    nebyla mu po uplynutí lhůty poskytnuta informace a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti,
    informace byla poskytnuta částečně, aniž by o zbytku bylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí,
    nesouhlasí s výší úhrady v souvislosti s poskytováním informací.

Stížnost se podává u subjektu do 30 dnů ode dne doručení sdělení nebo uplynutí lhůty k podání informace.

O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán (představenstvo). Pověřený pracovník do 7 dnů předkládá nadřízenému orgánu stížnost se spisovým materiálem, pokud stížnosti sám zcela nevyhoví poskytnutím informace nebo vydáním rozhodnutí o odmítnutí žádosti. Nadřízený orgán o stížnosti rozhodne do 15 dnů.

 

11. Opravné prostředky

Odvolání může podat žadatel ústně do protokolu, písemně, datovou schránkou nebo elektronicky podepsané uznávaným elektronickým podpisem.

Podává se proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti u subjektu, který rozhodnutí vydal, a to do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí. Náležitosti odvolání stanoví správní řád (zákon č. 500/2004 Sb., v platném znění). Pověřený pracovník předloží odvolání spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu (představenstvo společnosti) ve lhůtě 15 dnů ode dne doručení. Nadřízený orgán o odvolání do 15 dnů od předložení rozhodne. Rozhodnutí o odvolání je přezkoumatelné soudem (lze podat žalobu).

12. Předpisy, které používáme a stanovují právo žádat o informace

Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění („ZSPI“).

13. Úhrady za poskytování informace

viz. Sazebník úhrad

Pražská plynárenská se ráda postará

Jsme online

V našem Zákaznickém portále získáte snadný přehled o Vaší smlouvě, platbách a zároveň zde řadu požadavků vyřídíte bez čekání „na pár kliknutí".

Přechod k nám nebo přepis smlouvy u nás také vyřídíte pohodlně online. Nyní navíc s možností získat bonus za přechod k nám od jiného dodavatele.
 

Máme něco navíc

Staráme se o Vaši bezpečnost. Rádi Vám bezplatně zapůjčíme detektor úniků plynu, kterým lze zkontrolovat možné netěsnosti na plynovém vedení nebo si u nás můžete zakoupit detektor úniku oxidu uhelnatého (CO), který by neměl chybět v žádné domácnosti s plynovými spotřebiči.

Snížit si můžete s námi také náklady na opravu nebo montáž vybraných spotřebičů díky našemu programu Zákaznická výhoda.

Jsme stabilní a féroví

Jsme dodavatelem energií už více než 120 let a plyn nebo elektřinu Vám za férové ceny rádi poskytneme na území celé České republiky. Patříme do vlastnictví hl. města Prahy, kde se staráme o celou distribuční síť zemního plynu. Jsme zde totiž dodavatelem poslední instance a postaráme se tak o Vás i v případech, kdy jiný dodavatel plynu zkrachuje nebo z jiného důvodu není schopen dodávat energie.