1.Název
Pražská plynárenská, a.s.
2.Důvod a způsob založení
Společnost založena v prosinci roku 1993 jako akciová společnost, zabývající se primárně obchodováním s plynem a elektřinou. Zakladatelská smlouva je dostupná ve Sbírce listin obchodního rejstříku na
https://or.justice.cz/ias/ui/vypis-sl-detail?dokument=14623059&subjektI….
3.Organizační struktura
viz. http://www.pphas.cz/files/diagram_vlastnicke_truktury_koncernu_PPH.pdf
4.Kontaktní údaje
Tel.: 800 134 134
Kontaktní poštovní adresa:
Pražská plynárenská, a.s.,
Národní 37/38, 110 00 Praha 1
Adresa pro osobní návštěvu:
Pražská plynárenská, a.s.,
podatelna společnosti:
Národní 37/38, 110 00 Praha 1
Úřední hodiny (pro osobní návštěvu):
- Po 7 - 15:30
- Út 7 – 15:30
- St 7 – 15:30
- Čt 7 – 15:30
- Pá 7 – 13:00
Úřední hodiny slouží výhradně k ústnímu podání žádosti (stížnosti, odvolání) případně osobnímu vyzvednutí poskytované informace.
Adresa internetové stránky:
www.ppas.cz
Adresa e-podatelny:
ID datové schránky: au7cgsv
e-mail: zadost@ppas.cz
5. Platby – viz Sazebník
Československá obchodní banka, a.s.
č. účtu 916 780 043/ 0300
VS 500
KS 558
6.IČ – 60193492
7.DIČ – CZ60193492
8.Dokumenty
Zakladatelské dokumenty společnosti dostupné ve Sbírce listin OR na https://or.justice.cz/ias/ui/vypis-sl-detail?dokument=14623059&subjektI….
Rozpočet – účetní doklady společnosti jsou dostupné v rámci výročních zpráv na https://www.ppas.cz/o-nas/vyrocni-zpravy.
9.Žádosti o informace
Žádost o informace lze podat:
- ústně na adrese pro osobní návštěvu v úředních hodinách,
- písemně na kontaktní poštovní adrese,
- prostřednictvím sítě elektronických komunikací – zadost@ppas.cz
- datovou schránkou, ID datové schránky: au7cgsv
Pro podání žádosti není stanoven žádný formulář. Žádost však musí obsahovat tyto náležitosti:
- subjekt, kterému je žádost určena,
- uvedení, že se žadatel domáhá informace dle zákona č. 106/1999 Sb.,
- fyzické osoby: jméno a příjmení, datum narození a adresa trvalého pobytu nebo pro doručování,
- právnické osoby: název, IČO, sídlo nebo adresa pro doručování,
- elektronická žádost musí být podána prostřednictvím elektronické adresy podatelny, pokud ji subjekt zřídil.
- Pokud žádost nesplňuje obsahové náležitosti není žádostí dle ZSPI a subjekt o tom žadatele vyrozumí do 7 dnů.
Lhůta pro vyřízení žádosti o informace je 15 dnů ode dne přijetí žádosti nebo od doplnění žádosti. Lhůta 15 dnů může být prodloužena nejvýše o 10 dní pouze z následujících důvodů:
- vyhledání a sběr požadovaných informací v jiných úřadovnách, které jsou oddělené od úřadovny vyřizující žádost,
- vyhledání a sběr objemného množství oddělených a odlišných informací požadovaných v jedné žádosti,
- konzultace s jiným povinným subjektem, který má závažný zájem na předmětu žádosti.
O prodloužení lhůty a důvodech prodloužení musí být žadatel informován, a to ještě před uplynutím lhůty k jejímu vyřízení.
10. Příjem dalších podání
Stížnost může žadatel podat stejným způsobem jako žádost, tj. ústně, písemně atd., pokud:
nesouhlasí se způsobem vyřízení žádosti,
nebyla mu po uplynutí lhůty poskytnuta informace a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti,
informace byla poskytnuta částečně, aniž by o zbytku bylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí,
nesouhlasí s výší úhrady v souvislosti s poskytováním informací.
Stížnost se podává u subjektu do 30 dnů ode dne doručení sdělení nebo uplynutí lhůty k podání informace.
O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán (představenstvo). Pověřený pracovník do 7 dnů předkládá nadřízenému orgánu stížnost se spisovým materiálem, pokud stížnosti sám zcela nevyhoví poskytnutím informace nebo vydáním rozhodnutí o odmítnutí žádosti. Nadřízený orgán o stížnosti rozhodne do 15 dnů.
11. Opravné prostředky
Odvolání může podat žadatel ústně do protokolu, písemně, datovou schránkou nebo elektronicky podepsané uznávaným elektronickým podpisem.
Podává se proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti u subjektu, který rozhodnutí vydal, a to do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí. Náležitosti odvolání stanoví správní řád (zákon č. 500/2004 Sb., v platném znění). Pověřený pracovník předloží odvolání spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu (představenstvo společnosti) ve lhůtě 15 dnů ode dne doručení. Nadřízený orgán o odvolání do 15 dnů od předložení rozhodne. Rozhodnutí o odvolání je přezkoumatelné soudem (lze podat žalobu).
12. Předpisy, které používáme a stanovují právo žádat o informace
Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění („ZSPI“).
13. Úhrady za poskytování informace
viz. Sazebník úhrad