- Stěhuji se nebo se do bytu stěhuje nový nájemník
- Přecházím z plynu na elektřinu
- Rodinné životní situace
- Aktualizace spotřebičů
- V bytě po mně bude nový nájemce - co mám udělat pro převod?
- Chci se připojit k odběru plynu na místě, kde odběr nikdy předtím nebyl
- Jak vyzvednu přeplatek po zemřelém?
- Formuláře
Stěhuji se nebo se do bytu stěhuje nový nájemník
Nejjednodušší řešením ať v zóně nebo mimo zónu je převod plynoměru/elektroměru na nového odběratele.
Stačí jednoduše vyplnit dvoudílný formulář Korespondenční převod, kde v první části předkládá svůj požadavek původní zákazník Žádost o ukončení Smlouvy a ve druhé části nový zákazník Žádost o uzavření Smlouvy o sdružených službách dodávky a odběru zemního plynu pro dané odběrné místo. Pokud se ve Vašem případě bude jednat o odběrné místo mimo zónu, přiložte ještě Plnou moc na změnu dodavatele.
Doporučujeme Vám formuláře řádně vyplnit. V případě chybějících údajů nelze korespondenční převod zpracovat, je Vám vrácen zpět k doplnění a zbytečně se tak prodlužuje doba zpracování.
K vyplněnému formuláři přiložte jako přílohu právní titul k užívání nemovitosti (např. nájemní smlouvu, výpis z katastru nemovitostí nebo čestné prohlášení vlastníka o právu nemovitost užívat). Osobní údaje a údaje představující obchodní tajemství lze ve smlouvě začernit, vždy však musí zůstat viditelné smluvní strany, označení předmětné nemovitosti a datum uzavření smlouvy.
Datum ukončení stávající smlouvy se stanoví na základě žádosti původního zákazníka dohodou, a to ke dni uzavření nové smlouvy o připojení nového zákazníka a registraci odběrného místa u příslušného provozovatele distribuční soustavy.
Po zpracování převodu (odběrné místo v zóně) obdrží původní zákazník nejpozději do 14 dnů ukončovací fakturu k úhradě a nový zákazník potvrzenou Žádost o uzavření Smlouvy o sdružených službách dodávky a odběru zemního plynu, Smlouvu o připojení k distribuční soustavě, Oznámení o výši zálohy, platný Ceník a Obchodní podmínky.
Mimo zónu má delší dobu zpracování, cca 60 dní. Po přijetí řádně vyplněných formulářů předáváme okamžitě podklady se žádostí o převod na příslušného distributora. Orientační lhůty zpracování se liší dle distributora (zpravidla je lhůta do 30dnů).
Pokud Vás při jednání bude zastupovat jiná osoba, je nutné, abyste jí k tomuto jednání udělili Plnou moc.
Vyplněné a podepsané žádosti původním i novým zákazníkem zašlete současně na adresu PP a.s., Národní 37, 110 00 Praha 1 nebo e-mailem na callcentrum@ppas.cz.
Převod lze vyřídit i osobně v obchodních kancelářích na Praze 1 a Praze 4.
Pokud nebude odběrné místo využíváno, můžete nechat demontovat plynoměr
Vyplňte formulář Ukončení smlouvy s odebráním plynoměru.
Jedná -li se o demontáž v zóně, můžete si termín demontáže (pro odběrné místo v zóně) sjednat osobně na pobočkách našich obchodních kanceláří na Praze 1 a Praze 4 , telefonicky na zákaznické lince 800 134 134, poštou na adrese PP, a.s., Národní 37, 110 00 nebo e-mailem na callcentrum@ppas.cz. Nezapomeňte prosím na sebe uvést telefonní spojení, naše referentky Vás budou kontaktovat a sdělí Vám termín demontáže plynoměru. Je nutné zpřístupnit plynoměr a vyčkat příjezdu našeho montéra.
Je-li však odběrné místo mimo zónu, zašlete nám vyplněný formulář na adresu PP a.s. Národní 37, 110 00 nebo e-mailem na Callcentrum@ppas.cz. Nezapomeňte prosím na sebe uvést telefonní spojení, po domluvě s Vaším distributorem Vás budou naše referentky kontaktovat a sdělí Vám konkrétní termín demontáže. Je nutné zpřístupnit plynoměr a vyčkat příjezdu montéra.
Přecházím z plynu na elektřinu
Pokud chcete přejít z plynu na elektřinu, nechte demontovat plynoměr a vyplňte formulář Ukončení smlouvy s odebráním plynoměru.
Jedná-li se o demontáž v zóně, můžete si termín demontáže sjednat osobně na pobočkách našich obchodních kanceláří na Praze 1 a Praze 4 , telefonicky na zákaznické lince 800 134 134, poštou na adrese PP, a.s., Národní 37, 110 00 nebo e-mailem na callcentrum@ppas.cz.
Je-li odběrné místo mimo zónu, zašlete nám vyplněný formulář na adresu
PP, a.s., Národní 37, 110 00 nebo na e-mail callcentrum@ppas.cz.
Nezapomeňte na sebe uvést telefonní spojení, po domluvě s Vaším distributorem Vás budou naše referentky kontaktovat a sdělí Vám konkrétní termín demontáže. Je nutné zpřístupnit plynoměr a vyčkat příjezdu montéra.
Rodinné životní situace
Při převodu / ukončení odběru z důvodu úmrtí využijte formulář Korespondenční převod
Odběrné místo v zóně PPD
stačí formulář Korespondenční převod
- Do kolonky Adresa pro zaslání konečného vyúčtování v 1. části formuláře Převod odběru zemního plynu napište jméno a adresu oprávněné osoby, které má být vyúčtování zasláno. V případě, že kolonka bude vyplněna pouze částečně anebo zůstane nevyplněná, je poslední vyúčtování zasláno automaticky na původního odběratele.
- Vyplňte 1. část formuláře, v kolonce podpis uveďte "úmrtí" a včetně kopie dokladu o úmrtí původního odběratele (úmrtní list, dědické řízení, doklad z nemocnice o úmrtí) zašlete spolu s podepsanou 2. částí novým zákazníkem na adresu PP, a.s., nebo e-mailem na callcentrum@ppas.cz.
- K vyplněnému formuláři přiložte jako přílohu právní titul k užívání nemovitosti (např. nájemní smlouvu, výpis z katastru nemovitostí nebo čestné prohlášení vlastníka o právu nemovitost užívat).
- Datum ukončení stávající smlouvy se stanoví na základě žádosti původního zákazníka dohodou, a to ke dni uzavření nové smlouvy o připojení nového zákazníka.
- S vyplněnou 1. částí formulář a dokladem o úmrtí původního odběratele můžete převod plynoměru vyřídit i osobně v našich obchodních kancelářích na Praze 1 a Praze 4.
Odběrné místo mimo zónu PPD
Použijte formulář Korespondenční převod plus Plnou moc na změnu dodavatele
podepsanou novým odběratelem.
- Do kolonky Adresa pro zaslání konečného vyúčtování v 1. části formuláře Převod odběru zemního plynu napište jméno a adresu oprávněné osoby, které má být vyúčtování zasláno. V případě, že kolonka bude vyplněna pouze částečně anebo zůstane nevyplněná, je poslední vyúčtování zasláno automaticky na původního odběratele.
- Vyplňte 1. část formuláře, v kolonce podpis uveďte "úmrtí" a včetně kopie dokladu o úmrtí původního odběratele (úmrtní list, dědické řízení, doklad z nemocnice o úmrtí) zašlete spolu s podepsanou 2. částí novým zákazníkem na adresu PP, a.s., nebo e-mailem na callcentrum@ppas.cz.
- K vyplněnému formuláři přiložte jako přílohu právní titul k užívání nemovitosti (např. nájemní smlouvu, výpis z katastru nemovitostí nebo čestné prohlášení vlastníka o právu nemovitost užívat).
- Datum ukončení stávající smlouvy se stanoví na základě žádosti původního zákazníka dohodou, a to ke dni uzavření nové smlouvy o připojení nového zákazníka.
- Zpracování převodu mimo zónu má delší dobu zpracování, cca 60 dní. Po přijetí řádně vyplněných formulářů předáváme okamžitě podklady se žádostí o převod na příslušného distributora. Orientační lhůty zpracování se liší dle distributora (zpravidla je lhůta do 30 dnů).
Podmínky zpracování
Formuláře kompletně vyplňte, jinak vám budou vráceny k doplnění a prodlouží se tím tak doba zpracování.
Pokud Vás při jednání bude zastupovat jiná osoba, je nutné, abyste jí k tomuto jednání udělili Plnou moc.
Po zpracování převodu plynoměru po úmrtí obdrží oprávněná osoba vyřizující pozůstalost uvedená v Žádosti o korespondenční převod v kolonce „Jméno adresa pro zaslání konečného vyúčtování k ukončenému odběru původního zákazníka“ ukončovací fakturu a nový zákazník obdrží potvrzenou Žádost o uzavření Smlouvy o sdružených službách dodávky a odběru zemního plynu, Smlouvu o připojení k distribuční soustavě, Oznámení o výši zálohy, platný Ceník a Obchodní podmínky.