- Online přepis odběrného místa
- Stěhuji se nebo se do bytu stěhuje nový nájemník
- Přecházím z plynu na elektřinu
- Rodinné životní situace
- Aktualizace spotřebičů
- V bytě po mně bude nový nájemce - co mám udělat pro převod?
- Chci se připojit k odběru plynu na místě, kde odběr nikdy předtím nebyl
- Jak vyzvednu přeplatek po zemřelém?
- Formuláře
Online přepis odběrného místa
Online přepis najdete zde
Rodinné životní situace
Podmínky uzavírání smluv s cizími státními příslušníky bez trvalého pobytu v ČR
DOPORUČENÍ PPAS: Nemusíte nic přepisovat, ponechte vše napsané na vlastníkovi nemovitosti. Ušetříte si tím čas i papírování.
Podmínky uzavření smlouvy:
- U ručitele ani zájemce nesmí být evidována žádná pohledávka.
- Zákazník musí doložit právní titul k užívání nemovitosti (např. nájemní smlouvu, výpis z katastru nemovitostí nebo čestné prohlášení vlastníka o právu nemovitost užívat).
- Doložit doklad o povolení k pobytu.
- V případě, že se rozhodnete jít na obchodní kanceláře, budete vyzváni buď ke složení 3 záloh, které musí být uhrazeny na pokladně PP nebo k doložení Prohlášení ručitele. Tento dokument je povinnou přílohou Korespondenčního převodu.
- Prohlášení ručitele naleznete v sekci Formuláře. (Podpis ručitele je nutné mít ověřený: osobní návštěvou ručitele s dokladem totožnosti na obchodních kancelářích, elektronicky podepsáním prohlášení uznávaným elektronickým podpisem, úředně ověřeným podpisem na písemném dokumentu. Je možnost i zaslání kompletních podkladů z datové schránky ručitele.). Zároveň ručitel musí být majitelem objektu.
- Pokud zájemce nesplní podmínky pro uzavření převodu, buď na Obchodních kancelářích, tak v případě korespondenčního převodu nebude mu převod umožněn.
Při převodu / ukončení odběru z důvodu úmrtí využijte formulář Korespondenční převod
Odběrné místo v zóně PPD
stačí formulář Korespondenční převod
Odběrné místo mimo zónu PPD
Použijte formulář Korespondenční převod plus Plnou
moc na změnu dodavatele
podepsanou novým odběratelem.
Podmínky zpracování
Formuláře kompletně vyplňte, jinak vám budou vráceny k doplnění a prodlouží se tím tak doba
zpracování.
Pokud Vás při jednání bude zastupovat jiná osoba, je nutné, abyste jí k tomuto
jednání udělili Plnou moc.
Po zpracování převodu plynoměru po úmrtí obdrží oprávněná osoba
vyřizující pozůstalost uvedená v Žádosti o korespondenční převod v kolonce „Jméno adresa pro zaslání
konečného vyúčtování k ukončenému odběru původního zákazníka“ ukončovací fakturu a nový
zákazník obdrží potvrzenou Žádost o uzavření Smlouvy o sdružených službách dodávky a odběru zemního plynu,
Smlouvu o připojení k distribuční soustavě, Oznámení o výši zálohy, platný Ceník a Obchodní
podmínky.
- Do kolonky Adresa pro zaslání konečného vyúčtování v 1. části formuláře Převod odběru zemního plynu napište jméno a adresu oprávněné osoby, které má být vyúčtování zasláno. V případě, že kolonka bude vyplněna pouze částečně anebo zůstane nevyplněná, je poslední vyúčtování zasláno automaticky na původního odběratele.
- Vyplňte 1. část formuláře, v kolonce podpis uveďte "úmrtí" a včetně kopie dokladu o úmrtí původního odběratele (úmrtní list, dědické řízení, doklad z nemocnice o úmrtí) zašlete spolu s podepsanou 2. částí novým zákazníkem na adresu PP, a.s., nebo e-mailem na callcentrum@ppas.cz.
- K vyplněnému formuláři přiložte jako přílohu právní titul k užívání nemovitosti (např. nájemní smlouvu, výpis z katastru nemovitostí nebo čestné prohlášení vlastníka o právu nemovitost užívat).
- Datum ukončení stávající smlouvy se stanoví na základě žádosti původního zákazníka dohodou, a to ke dni uzavření nové smlouvy o připojení nového zákazníka.
- Zpracování převodu mimo zónu má delší dobu zpracování, cca 60 dní. Po přijetí řádně vyplněných formulářů předáváme okamžitě podklady se žádostí o převod na příslušného distributora. Orientační lhůty zpracování se liší dle distributora (zpravidla je lhůta do 30 dnů).
- Do kolonky Adresa pro zaslání konečného vyúčtování v 1. části formuláře Převod odběru zemního plynu napište jméno a adresu oprávněné osoby, které má být vyúčtování zasláno. V případě, že kolonka bude vyplněna pouze částečně anebo zůstane nevyplněná, je poslední vyúčtování zasláno automaticky na původního odběratele.
- Vyplňte 1. část formuláře, v kolonce podpis uveďte "úmrtí" a včetně kopie dokladu o úmrtí původního odběratele (úmrtní list, dědické řízení, doklad z nemocnice o úmrtí) zašlete spolu s podepsanou 2. částí novým zákazníkem na adresu PP, a.s., nebo e-mailem na callcentrum@ppas.cz
- S vyplněnou 1. částí formulář a dokladem o úmrtí původního odběratele můžete převod plynoměru vyřídit i osobně v našich obchodních kancelářích na Praze 1 a Praze 4
Stěhuji se nebo se do bytu stěhuje nový nájemník
Nejjednodušší řešením ať v zóně nebo mimo zónu je převod plynoměru/elektroměru na nového odběratele.
Stačí jednoduše vyplnit dvoudílný formulář Korespondenční převod, kde v první části předkládá svůj požadavek původní zákazník Žádost o ukončení Smlouvy a ve druhé části nový zákazník Žádost o uzavření Smlouvy o sdružených službách dodávky a odběru zemního plynu pro dané odběrné místo. Pokud se ve Vašem případě bude jednat o odběrné místo mimo zónu, přiložte ještě Plnou moc na změnu dodavatele.
Doporučujeme Vám formuláře řádně vyplnit. V případě chybějících údajů nelze korespondenční převod zpracovat, je Vám vrácen zpět k doplnění a zbytečně se tak prodlužuje doba zpracování.
K vyplněnému formuláři přiložte jako přílohu právní titul k užívání nemovitosti (např. nájemní smlouvu, výpis z katastru nemovitostí nebo čestné prohlášení vlastníka o právu nemovitost užívat). Osobní údaje a údaje představující obchodní tajemství lze ve smlouvě začernit, vždy však musí zůstat viditelné smluvní strany, označení předmětné nemovitosti a datum uzavření smlouvy.
Datum ukončení stávající smlouvy se stanoví na základě žádosti původního zákazníka dohodou, a to ke dni uzavření nové smlouvy o připojení nového zákazníka a registraci odběrného místa u příslušného provozovatele distribuční soustavy.
Po zpracování převodu (odběrné místo v zóně) obdrží původní zákazník nejpozději do 14 dnů ukončovací fakturu k úhradě a nový zákazník potvrzenou Žádost o uzavření Smlouvy o sdružených službách dodávky a odběru zemního plynu, Smlouvu o připojení k distribuční soustavě, Oznámení o výši zálohy, platný Ceník a Obchodní podmínky.
Mimo zónu má delší dobu zpracování, cca 60 dní. Po přijetí řádně vyplněných formulářů předáváme okamžitě podklady
se žádostí o převod na příslušného distributora. Orientační lhůty zpracování se liší dle distributora (zpravidla
je lhůta do 30dnů).
Pokud Vás při jednání bude zastupovat jiná osoba, je nutné, abyste jí k tomuto
jednání udělili Plnou moc.
Vyplněné a podepsané žádosti původním i novým zákazníkem zašlete současně na adresu PP a.s., Národní 416/37, 110 00 Praha 1 nebo e-mailem na callcentrum@ppas.cz.
Převod lze vyřídit i osobně v obchodních kancelářích na Praze 1 a Praze 4.
Pokud nebude odběrné místo využíváno, můžete nechat demontovat plynoměr
Vyplňte
formulář Ukončení smlouvy s odebráním plynoměru.
Jedná -li se o demontáž v zóně, můžete si termín demontáže (pro odběrné místo v zóně) sjednat osobně na pobočkách našich obchodních kanceláří na Praze 1 a Praze 4 , telefonicky na zákaznické lince 267 175 333, poštou na adrese PP, a.s., Národní 416/37, 110 00 nebo e-mailem na callcentrum@ppas.cz. Nezapomeňte prosím na sebe uvést telefonní spojení, naše referentky Vás budou kontaktovat a sdělí Vám termín demontáže plynoměru. Je nutné zpřístupnit plynoměr a vyčkat příjezdu našeho montéra.
Je-li však odběrné místo mimo zónu, zašlete nám vyplněný formulář na adresu PP a.s. Národní 416/37, 110 00 nebo e-mailem na callcentrum@ppas.cz. Nezapomeňte prosím na sebe uvést telefonní spojení, po domluvě s Vaším distributorem Vás budou naše referentky kontaktovat a sdělí Vám konkrétní termín demontáže. Je nutné zpřístupnit plynoměr a vyčkat příjezdu montéra.
Přecházím z plynu na elektřinu
Pokud chcete přejít z plynu na elektřinu, nechte demontovat plynoměr a vyplňte formulář Ukončení smlouvy s odebráním plynoměru.
Jedná-li se o demontáž v zóně, můžete si termín demontáže sjednat osobně na pobočkách našich obchodních kanceláří na Praze 1 a Praze 4 , telefonicky na zákaznické lince 267 175 333, poštou na adrese PP, a.s., Národní 416/37, 110 00 nebo e-mailem na callcentrum@ppas.cz.
Je-li odběrné místo mimo zónu, zašlete nám vyplněný formulář na adresu
PP, a.s., Národní 416/37, 110 00
nebo na e-mail callcentrum@ppas.cz.
Nezapomeňte na sebe uvést telefonní spojení, po domluvě s Vaším distributorem Vás budou naše referentky kontaktovat a sdělí Vám konkrétní termín demontáže. Je nutné zpřístupnit plynoměr a vyčkat příjezdu montéra.
Aktualizace spotřebičů - rozšíření/snížení odběru
Můžete vyřídit písemně, e-mailem, při osobní návštěvě obchodní kanceláře. Vyplňte formulář Žádost o připojení k distribuční soustavě pro DOM nebo MO a přiložte revizní zprávu.
V bytě po mně bude nový nájemce - co mám udělat pro převod?
Vyplňte ve spolupráci s novým nájemníkem formulář Korespondenční převod. Zašlete nám ho poštou, e-mailem nebo doneste na pobočku. Formulář musí být kompletně vyplněn, a to včetně plné moci pro uzavření distribuční smlouvy. K vyplněnému formuláři přiložte jako přílohu právní titul k užívání nemovitosti (např. nájemní smlouvu, výpis z katastru nemovitostí nebo čestné prohlášení vlastníka o právu nemovitost užívat). U převodu elektřiny v distribuční zóně ČEZ potřebujete ještě plnou moc pro dodavatele. Potřebné dokumenty naleznete v sekci Formuláře.
Chci se připojit k odběru plynu na místě, kde odběr nikdy předtím nebyl
Pokud se nemovitost nachází v Praze, v distribuční zóně PPD, potřebujete:
žádost o připojení k distribuční soustavě. Ta se
předkládá na předepsaném tiskopisu, který získáte na pobočkách nebo v sekci Formuláře. Žádost je nutné podat do
doby zahájení územního nebo stavebního řízení pro připojované zařízení.
K žádosti o připojení neplynofikovaného objektu (pozemku) vždy přiložte plánek nebo situaci (pokud možno v
měřítku) s vyznačením:
- návrhu místa připojení,
- hranic předmětného objektu
(pozemku),
- čísel sousedních objektů nebo parcel, resp. názvů ulic, ze kterého bude patrná lokalizace
požadovaného odběrného místa.
Na základě Žádosti budou vystaveny technické podmínky připojení, které jsou nedílnou přílohou Smlouvy o připojení k distribuční soustavě.
V případě žádosti o připojení mimo distribuční zónu PPD (mimo Prahu), popřípadě o připojení k elektrické síti, kontaktujte pro více informací naši zákaznickou linku 267 175 333.
Jak vyzvednu přeplatek po zemřelém?
Zašlete nám Výsledek dědického řízení (v případě více dědiců dále souhlas od všech zúčastněných):
-
e-mailem na callcentrum@ppas.cz,
- poštou na adresu Pražská plynárenská, a.s., U Plynárny 500, 145 08
Praha 4,
- nebo ho přineste osobně na pobočku.
Pokud jste platili zálohy i po úmrtí původního zákazníka, pro snadnější vyplacení přiložte nebo vezměte s sebou i doklady o jejich úhradách (SIPO, výpis z bankovního účtu, poštovní poukázky).