Upozorňujeme, že ne všechny požadavky na změnu jsou zpracovány okamžitě. Některé musí naši kolegové kontrolovat, a proto prosíme, abyste zbytečně nezadávali požadavky znovu. Raději počkejte pár dní a poté zkontrolujte stav v sekci „Požadavky“ na horní liště.
Všeobecné dotazy
1. Jak se registrovat do portálu?
Připravte si číslo zákazníka (tj. č. obchodního partnera) a číslo smluvního účtu, které naleznete
v hlavičce faktury či smlouvy.
Registraci provedete na odkazu https://moje.ppas.cz/#/login
Následně si budete moci vybrat, jestli se chcete zaregistrovat pomocí bankovní identity nebo standardním způsobem.
V případě registrace pomocí bankovní identity postupujte podle pokynů na obrazovce.
Pokud se budete registrovat standardním způsobem, Zadejte požadované údaje, zaklikněte souhlas se zvláštními obchodními podmínkami a stiskněte tlačítko pokračovat. Následně vám je doručen notifikační e-mail pro dokončení registrace.
Náhled notifikačního e-mailu, který vám přijde po úspěšné registraci do portálu.
2. Jak si změním údaje jako jsou zasílací adresa, trvalé bydliště či jméno?
O změnu údajů si můžete požádat v portále. Po kliknutí na vaše jméno se rozbalí menu, kde si vyberete záložku „Nastavení zákaznického účtu“. U každé části je tlačítko Upravit.
Upozorňujeme, že ne všechny požadavky na změnu jsou zpracovány okamžitě. Některé musí naši kolegové kontrolovat, a proto prosíme, abyste zbytečně nezadávali požadavky znovu. Raději počkejte pár dní a poté zkontrolujte stav v sekci „Požadavky“ na horní liště.
3. Je možné změnit přihlašovací e-mailovou adresu na portál a heslo, kde případně naleznu?
E-mailovou adresu změníte pomocí „Nastavení zákaznického účtu“. Jednoduše klikněte na své jméno v pravém horním rohu stránky a z rozbalovacího menu vyberte „Nastavení zákaznického účtu“. V následujícím formuláři stiskněte u e-mailové adresy tlačítko „Upravit“.
Upozorňujeme, že ne všechny požadavky jsou zpracovány okamžitě. Některé musí naši kolegové kontrolovat. Nezadávejte tedy zbytečně požadavky znovu, raději počkejte pár dní a poté zkontrolujte stav v sekci „Požadavky“ na horní liště. Děkujeme.
Podobně jednoduše lze změnit i heslo. Opět klikněte na své jméno v pravém horním rohu a z rozbalovacího menu vyberte „Změna hesla“. Následně zadejte své současné heslo a dvakrát heslo nové (z bezpečnostních důvodů).
4. Mohu si přidat další odběrná místa, která mám vedena pod jiným č. obchodního partnera (č. zákazníka)?
V pravém horním rohu kliknete na vaše jméno/název společnosti. Rozbalí se nabídka, kde je třeba kliknout na ikonu +. Následně se otevře krátký formulář. Po jeho vyplnění stačí odeslat žádost kliknutím na tlačítko “Připojit účet“. Požadavek je zaslán na schválení do naší společnosti. Jakmile ho schválíme, pošleme vám e-mail s odkazem pro dokončení přidání účtu do zákaznického portálu. Prosíme počkejte, schválení požadavku může pár dní trvat.
5. Přidal/a jsem si další č. zákazníka, ale pořád ho na portále nevidím?
Po odeslání žádosti je požadavek předán na schválení do naší společnosti. Jakmile ho schválíme, pošleme vám e-mail s odkazem pro dokončení přidání účtu do zákaznického portálu. Prosíme počkejte, schválení požadavku může pár dní trvat.
6. Přidal/a jsem si další č. zákazníka, vše proběhlo úspěšně, ale nevidím všechna odběrná místa. Jak mezi jednotlivými č. zákazníka přepnu?
V pravém horním rohu kliknete na vaše jméno/název společnosti. Rozbalí se nabídka, kde je uveden počet připojených účtů a pod touto informací jsou uvedena jména/názvy. Po kliknutí na jednotlivá jména se zobrazí odběrná místa vedena pod daným č. zákazníka.
7. Najdu na portále stav vyřízení mých požadavků/dotazů zadaných přes portál?
Ano, všechny své požadavky zadané přes portál naleznete v záložce „Požadavky“. Zde máte přehled, zda jsou vyřízené či v jakém stavu se nachází.
Upozorňujeme, že ne všechny požadavky jsou zpracovány okamžitě. Některé musí naši kolegové kontrolovat. Nezadávejte tedy zbytečně požadavky znovu, raději počkejte pár dní a poté zkontrolujte stav v sekci „Požadavky“ na horní liště. Děkujeme.
Otázky týkající se účtů a odběrných míst
8. Mám více smluv a nepoznám k jakému odběrnému místu smlouva je, mohu si jednotlivá odběrná místa pojmenovat?
Ano, klikněte na záložku „Smlouvy“ v horním menu stránky a pak vlevo vyberte „Odběrná místa“. Nyní stačí u konkrétního odběrného místa stisknout tlačítko „Upravit“..
9. Najdu na portále údaje o smlouvě? Jakou mám dobu platnosti smlouvy a čerpaný produkt?
O svých produktech máte u nás přehled. Zvolte záložku „Smlouvy“ a vyberte po levé straně „Vaše smlouva“. Zde naleznete vše, co potřebujete.
Zálohy, faktury, platby
10. Kde najdu předpis záloh a zaplatím zálohu on-line nebo dohledám údaje pro platbu?
V horním menu stránky klikněte na položku „Zálohy a faktury“. Zde naleznete rozepsaný předpis záloh, kde si po stisknutí tlačítka „Více“ můžete zobrazit všechny informace o dané záloze.
Pokud se chcete podívat jen na zálohy ke konkrétnímu odběrnému místu, klikněte v horním menu na položku „Smlouvy“ a pak na tlačítko „Detail“ napravo od daného odběrného místa. A nakonec v levém sloupci vyberte položku „Zálohy“.
11. Mám uzavřenou novou smlouvu na další období a nevidím platby, které jsem zaslal/a ještě před uzavřením smlouvy na další období. Kde všechny platby uvidím?
Pokud došlo k uzavření smlouvy na další období, část plateb je viditelná ještě u původní smlouvy. Od data platnosti nové smlouvy jsou viditelné platby u této nové smlouvy. Všechny platby přijaté v daném zúčtovacím období budou zohledněny ve fakturaci. Faktura je vystavena po pravidelných ročních odečtech.
12. Kde naleznu faktury? Mohu zaplatit nedoplatek on-line nebo dohledám údaje o faktuře a podklady pro zaplacení?
Současné i předešlé faktury si snadno zobrazíte, když v horním menu stránky kliknete na položku „Zálohy a faktury“. Poté nahoře na stránce vyberete položku „Faktury“ a zobrazí se vám seznam faktur ke všem odběrným místům. Zde si po stisknutí tlačítka „Více“ můžete zobrazit detail dané faktury a stáhnout si ji ve formátu, který vám vyhovuje.
13. Naleznu na portále vyúčtování ke stažení?
Současné i předešlé faktury si snadno zobrazíte, když v horním menu stránky kliknete na položku „Zálohy a faktury“. Poté nahoře na stránce vyberete položku „Faktury“ a zobrazí se vám seznam faktur ke všem odběrným místům. Po stisknutí tlačítka „Více“ získáte platební údaje, fakturu ke stažení a vše co vás k tomu zajímá.
Pokud se chcete podívat jen na zálohy ke konkrétnímu odběrnému místu, klikněte v horním menu na položku „Smlouvy“ a dále na tlačítko „Detail“ napravo od daného odběrného místa. Pak jen v levém sloupci vyberte položku „Faktury
14. Kde naleznu zálohový daňový doklad ke stažení vystavený po zaslání platby?
Zálohový daňový doklad k přijaté platbě naleznete po kliknutí na detail smlouvy v záložce platby.
15. Naleznu na portále přehled všech plateb, které jsem Vám zaslala? Poslal/a jsem mimořádnou zálohu a nemohu ji dohledat.
Pokud vás zajímají platby vztahující se k jednomu odběrnému místu, klikněte v horním menu na položku „Smlouvy“ a pak na tlačítko „Detail“ napravo od daného odběrného místa. Nakonec v levém sloupci vyberte položku „Platby“.
16. Je možné přes portál podat reklamaci vyúčtování?
Ano, přes portál můžete fakturu reklamovat.
Na seznam faktur se dostanete tak, že v horním menu stránky kliknete na položku „Zálohy a faktury“. Poté nahoře na stránce vyberte položku „Faktury“ a zobrazí se vám seznam faktur ke všem odběrným místům. Zde si po stisknutí tlačítka „Více“ nebo „Zaplatit“ (u faktur, které jste ještě nezaplatili) můžete zobrazit detail dané faktury. Pak stačí jen v pravém dolním rohu stisknout tlačítko „Reklamovat“ a vyplnit reklamační formulář.
17. Mohu přes portál zadat samoodečet?
Samozřejmě. Úplně nejjednodušší cestou je kliknout na záložku „Smlouvy“ v horním menu stránky a pak na tlačítko „Samoodečet“ napravo od názvu odběrného místa.
Druhým způsobem je kliknout na záložku „Smlouvy“ v horním menu stránky a pak v seznamu odběrných míst stisknout tlačítko „Detail“. Poté z nabídky vlevo vyberete „Spotřeba a odečty“. Zde vidíte všechny provedené odečty na měřidle. Také tady můžete zadat i samoodečet – k tomu slouží tlačítko vpravo nahoře.
18. Jak změním způsob platby záloh, nedoplatků a přeplatků?
Změnu provedete jednoduše po zobrazení záložky „Smlouvy“. Po levé straně vyberete „Nastavení záloh a faktur“. Zde si již můžete údaje upravit.
Upozorňujeme, že ne všechny požadavky na změnu jsou zpracovány okamžitě. Některé musí naši kolegové kontrolovat, a proto prosíme, abyste zbytečně nezadávali požadavky znovu. Raději počkejte pár dní a poté zkontrolujte stav v sekci „Požadavky“ na horní liště.
Poznámka: změna výplaty přeplatků je provedena na další zúčtovací období. Pokud je již přeplatek po splatnosti z vystavené faktury, můžete provést změnu způsobu úhrady, ale zároveň musíte napsat požadavek na e-mail callcentrum@ppas.cz o zaslání přeplatku požadovaným způsobem, neboť přeplatek po splatnosti se automaticky po změně neodešle.
19. Zjistím někde detail spotřeby? Co vše v detailu spotřeby vidím? Posílal/a jsem odečty k datu změny ceny, ale na portále zobrazeny nejsou, kdy je uvidím?
Spotřebu naleznete na odběrném místě, v záložce vlevo dole.
Upozornění: Odečty jsou v kompetenci provozovatele distribuční soustavy a tyto data jsou na portále zobrazena až po fakturaci.