Kdy a jak vám budu platit zálohy?
Všechny informace o výši a způsobu placení záloh jsme vám poslali dopisem či e-mailem.
Proč jsou zálohy tak vysoké?
Zálohy jsou vypočítány z předchozí spotřeby, kterou jsme obdrželi od Operátora trhu (OTE, a.s.). Výše tedy odpovídá množství plynu, kterou je odběratel zvyklý spotřebovat.
Výpočet záloh vychází z dat získaných od distributora o historické spotřebě, platného ceníku DPI a z TDD (typových diagramů dodávek) pro měsíce, jichž se dodávka poslední instance týká. Aktuálně tedy odpovídá spotřebě v zimních měsících, kdy je spotřeba nejvyšší.
Pokud nebudu platit zálohy, co se stane?
Bude následovat náš standardní upomínací proces. V takovém případě se dále vystavujete riziku ukončení sdružených dodávek zemního plynu. Doporučujeme Vám zálohy platit, předejdete tak velkému nedoplatku při konečném vyúčtování. Jestliže se dostanete z důvodu výše záloh do neúnosné finanční situace, kontaktujte nás na reklamaceweb@ppas.cz, budeme to s Vámi řešit individuálně.
Jak dlouho budu platit takovéto zálohy?
Záleží na tom, jak dlouho budete v režimu dodavatele poslední instance. Po přechodu na standardní smlouvu bude provedeno vyúčtování za režim DPI a zálohy budou neprodleně vyúčtovány. Režim DPI je fakturován samostatně.
Můžu změnit výší záloh v DPI?
V režimu DPI výši záloh měnit nemůžete. Jestliže se dostanete do neúnosné finanční situace, kontaktujte nás na reklamaceweb@ppas.cz, budeme to s Vámi řešit individuálně.
Dodavatel poslední instance je jen vaše záchranná síť, do které spadnete v případě, že váš původní dodavatel není schopen dodávat energie. Jedná se o dočasné řešení, proto po tuto dobu není změna stanovené výše záloh možná. Ve chvíli, kdy uzavřete standardní smlouvu s dodavatelem plynu, bude možné si platební podmínky vč. záloh nastavit.
Dostanu vyúčtování za dobu, kdy jsem byl v DPI?
Ano, za dobu, kdy budete odebírat plyn od dodavatele, který je pro vás DPI, vám bude vystaveno vyúčtování. To bude vystaveno k datu, kdy ukončíte odběr v režimu DPI.
Doklad o výši nákladů na bydlení (Potvrzení nákladů na bydlení pro ČSSZ)
Požadavek, ve které nám uvedete jméno, adresu odběrného místa a EIC/EAN kód nám pošlete na callcentrum@ppas.cz s uvedením období (kvartálu), za které chcete potvrzení vystavit.
Potvrzení Vám zašleme zpět v nejbližším možném termínu na e-mail, ze kterého jste požadavek odeslali.
Dostali jste se vlivem zdražení energií do finančně neúnosné situace?
Požádejte o pomoc na Úřadu práce ČR.